Pierwsze siewki w tym roku.

Ogród jest dla mnie czymś nieodłącznym, czymś związanym bezpośrednio ze mną. Dlatego też, w listopadzie było mi smutno, że trzeba zakończyć sezon, skopać zmęczoną od słońca ziemię, która dała mi w roku 2012 wiele plonów. Ale rozumiem, tak jak pory roku się zmieniają, tak i ogród się przeistacza - ma swój okres odpoczynku, urlopu, wakacji... Próbując wytrzymać jakoś bez roślin hodowanych na zewnątrz, znowu podjęłam próbę zajęcia się kwiatami doniczkowymi. Wcześniej, nie chciałam nawet słyszeć o nich, bo uważałam, że i tak mi się nie uda ich utrzymać i odhodować. I tak też było, dlatego się zniechęcałam szybko i było mi z tym źle. Pomyślałam - dlaczego nie może mi iść tak dobrze z kwiatami? Więc, gdy przyszedł nowy rok, tak i przyszły nowe próby i marzenia. Na dzień dzisiejszy mam jednego storczyka i muchołówkę(miałam też hiacynta, ale chyba jego zapach jest dla mnie za ciężki, więc gdy zakwitł - oddałam go mamie. Mam nadzieję, że reszta też będzie się dobrze trzymać w moim niedużym pokoju.

No i nie wytrzymałam do lutego i zaczęłam siew już w styczniu.
ADENIUM OBESUM
-wcześniej położyłam na namoczonym waciku i przykryłam folią z dziurkami-
-położyłam dodatkowo na kaloryferze-
-gdy tylko skorupka nasiona pękła, przełożyłam je do ziemi-

GOYA I FIGA
-j.w.-

MORWA CZARNA
-j.w.-

CESARSKIE DRZEWKO SZCZĘŚCIA
-j.w.-


A na koniec, zdjęcia liczi, o którym pisałam w poprzednim poście, czyli z 8 stycznia. Powoli idą w górę, wybijają się z całych sił i to mnie właśnie cieszy. Mają śliczny, różowawy kolor. Ciekawa jestem, jaki będą miały później :)

1 komentarze:

  1. Podzielam Twój zapał do chodowania roślinek, ja też lubię patrzeć jak one tak rosną i rozwijają się na naszych oczach. Można obserwować tyle różnych ciekawych "obrazków" :)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze odwiedzam blogi moich gości :)

 

----

----

about..



Kontakt: adzika1@msn.com



Nigdy nie lubiłam pisać o sobie, więc streszczę siebie w kilku słowach....

Moją największą pasją jest ogrodnictwo, ale też uwielbiam robić coś z niczego, szukać inspiracji wokół mnie oraz rejestrować piękną(i nie tylko) rzeczywistość na kliszy lub cyfrowej karcie moich aparatów...

Dlatego też chciałabym się tym podzielić z innymi i razem oceniać moje postępy.

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

tu mnie znajdziesz :)






........



Obserwatorzy

.......